advies voor duizeligheid

Duizeligheid, heeft u regelmatig een zweverig of draaierig gevoel in het hoofd? Wordt het vaak zwart voor uw ogen?

Een duizelig gevoel, een onaangenaam gevoel van instabiliteit van het lichaam ten opzichte van de omgeving. Gevoel het contact met de omgeving te verliezen. Licht gevoel in het hoofd of het gevoel flauw te vallen. Hierbij ligt de oorzaak buiten het evenwichtsorgaan. Of een duidelijk gevoel van draaiduizeligheid, een gevoel dat objecten om u heen bewegen of dat u zelf beweegt. De oorzaak ligt in het evenwichtsorgaan. Het kan gepaard gaan met vegetatieve verschijnselen, zoals transpireren en een gevoel van misselijkheid

• Het duizeligheid gevoel kan veroorzaakt worden door een te hoge bloeddruk, hyperventilatie of over prikkeling vanuit bovenste gedeelte van de nek.
  • Draaiduizeligheid kan veroorzaakt worden door benigne paroxismale positieduizeligheid (BPPD); kortdurende aanvallen van duizeligheid na een standsverandering van het hoofd, een ontsteking van het evenwichtsorgaan, de ziekte van Meniere of CVA/TIA

• Raadpleeg allereerst uw huisarts.
  • Wij kunnen iets voor u betekenen wanneer de klachten veroorzaakt worden door
    • hyperventilatie
    • prikkeling vanuit bovenste gedeelte van de nek
    • benigne paroxismale positieduizeligheid (BPPD)